My Cute Buddies!

Thursday 3 May 2012

Suamiku Mr. Bean Manja BAB 7


BAB 7

Rindunya aku dengan kapal terbang ni! Aku memang suka buat teruk la! Macam tak pernah naik ' binatang ' ni! Kali ini aku dapat tempat duduk kegemaran kau iaitu di tepi tingkap, first class passenger pula! Memang selesa tapi tiket ni tajaan ayah aku..

Sementara menunggu kapal terbang berlepas, aku mengeluarkan iPod Touch milikku. iPod ini pun atas ihsan baik ayah aku. Aku mana mampu nak beli benda alah ni? Ayah belikan untukku ketika aku masih belajar di Harvard dulu. Tak mahu aku berasa bosan katanya.

Lagu A Thousand Years nyanyian Christina Perri berkumandang menyapa lembut gegendang telingkaku. Lagu ni memang penuh emosi!

Heart beats fast
Colors and promises
How to be brave
How can I love when I'm afraid
To fall
But watching you stand alone
All of my doubt
Suddenly goes away somehow

One step closer

(Chorus)
I have died everyday
waiting for you
Darlin' don't be afraid
I have loved you for a
Thousand years
I'll love you for a
Thousand more

(Verse 2)
Time stands still
beauty in all she is
I will be brave
I will not let anything
Take away
What's standing in front of me
Every breath,
Every hour has come to this

One step closer

(Chorus)
I have died everyday
Waiting for you
Darlin' don't be afraid
I have loved you for a
Thousand years
I'll love you for a
Thousand more

And all along I believed
I would find you
Time has brought
Your heart to me
I have loved you for a
Thousand years
I'll love you for a
Thousand more

One step closer
One step closer

(Chorus)
I have died everyday
Waiting for you
Darlin' don't be afraid,
I have loved you for a
Thousand years
I'll love you for a
Thousand more

And all along I believed
I would find you
Time has brought
Your heart to me
I have loved you for a
Thousand years
I'll love you for a
Thousand more

Christina PerriA Thousand Years

Aku melihat seorang wanita berumur dalam lingkungan 50-an berwajah Inggeris mengambil tempat di sebelahku. Aku segera mengeluarkan earphone. Ye la, nanti dia cakap aku tak hormat dia pula.

Aku hairan... kenapa hidung dia berwarna merah semacam? Punya aku syok perhatikan hidungnya, pandangan matanya jatuh pada wajahku. Aku melemparkan segaris senyuman kepadanya. Dia pun membalas senyumanku. Takkan tak mahu balas senyuman aku kot? Karang tak pasalpasal aku cabut gigi dia! Aku ni spesies ganas sikit!

Bahagian aku paling suka ialah ketika kapal terbang memecut laju. Teruja aku dibuatnya. Minah saleh sebelah aku nampak okey aje tapi muka dia kelihatan pucat semacam. Hidungnya masih menjadi perhatian utamaku! Ketika kapal terbang itu mula membuat pusingan, aku terasa sedikit mual.

Biasalah kalau rasa mual. Mual tu okey, aku faham. Tapi benda yang amat merunsingkan aku ialah minah saleh sebelah aku. bukankah kalau mual isinya keluar dari arah mulut? Tapi dalam kes ini, benda yang sebaliknya yang berlaku. Sudahnya aku pula yang terlebih mual melihatnya. Riak wajahku sedaya upaya dimaniskan.

Cecair hijau campur kuning pekat keluar dari hidung wanita tersebut. Moreover, keluar sekali dengan tahi lalat olokolok. Mak ai... tahi hidung sebesar chocolate cip gitu!

Dengan susahpayah dia mengelap hingusnya itu menggunakan tangannya. Kasihan pula aku melihatnya. Aku kena tarik pelancong masuk Malaysia ni! Yes! Aku terpaksa berkorban untuk memajukan negara terchentaku. Tidak mengapalah jika aku hanya dapat berbuat demikian menggunakan cara hingus. Hingus pun, hinguslah!

Do you need any tissue ma'am?soalku kepada wanita tersebut. Suaraku cuba dikeluarkan sehabis cun! Lebihlebih lagi, aku menggunakan pelat Amerika aku yang tak seberapa itu. Afifah cakap kalau aku cakap pelat Amerika dengar macam bahasa Cina.

Kurang asam jawa punya kawan! Mungkin cemburu pada kebolehan aku bercakap menggunakan pelat Amerika sedangkan dia tidak pandai gunakannya. Lidah aku berbelit 360 darjah apabila bertutur dalam bahasa Inggeris tau. Nasib baik writing skills aku A+.

Wanita di sebelahku hanya menangguk memandangkan hingus bersamasama aliran 'chocolate cip' sudahpun mengalir merentasi bibirnya. Oleh sebab dia tidak boleh mencapai tisu yang aku hulurkan itu, perangai masyarakat penyayang aku pun datang.

Dengan berhatihati kau mengelap hingus dan 'chocolate cip'nya itu. Rasa mual dan geli cuba aku ketepikan. Dan...... selesai!

Dankedia mengucapkan kepadaku seraya memberikanku segaris senyuman.

Adeh! Malu gila aku cakap Inggeris siap berpelat Amerika pula tu! Ruparupanya mak cik sebelah aku ini orang Jerman la. Tak perasan pula aku. Tidak mengapa.... tidak mengapa... asalkan aku 'terkantoi' seorang diri, tidak mengapa.

Takkanlah aku hendak memberitahu perkara ini kepada semua orang? Lebihlebih lagi minah laser itu! Aku dapat rasakan mulutnya itu akan bertambah berlaser. Silap hari bulan, aku yang sebelum ini memegang title minah bendul terus dinaik pangkat menjadi minah kantoi!



No comments:

Post a Comment

surat layang untukku:-)